Augustidressyr

Idag så åkte jag och mamma till veda vid kvart över 6 och jag gick direkt ut till parkeringen och hjälpte till lite. Sen när det började komma lite folk så gick jag runt lite och vid 8 intog jag och Helena våran uppgift, staketöppning. Det är superlätt. Man öppnar och stänger staketet när ryttarna går in och ut ;) inte så svårt, eller? Vi öppnade till LB:2 Det var många ryttare i den klassen vi kännde. Therese och Zimba, Wendela och Tip Top, Anna och Toy, Sofia och Alladin, Annette och Candi Mamma och Kalle Kula, och Malin och Fritz tror det var alla iaf ;) De lite nyare hästarna har vi ju bara döpt om på ridskolan och de har ju egentligen andra namn som är lite olika från de andra vi kallar dem för ;)
Tip Top- Polanski
Kalle Kula- Erb Feeling
Toy- Fredrik
Alladin- Mondraini
Det gick rätt bra för vedas ryttare. Malin kom sjua i LB:2 på Fritz med &4% tror jag :D Mamma fick 61% och slutade som nr. 14. Jag och Helena stod och öppnade staket fram till lunch då vi var lediga i ca 1-2 timmar innan vi fick gå till våra nästa uppgifter. Min nästa uppgift var löpare med Michelle och Adam. Adam tyckte att det var tråkigt efter ett tag. Och eftersom det var st. george så var det 3 domare och det var jobbigt med bara två löpare då det är tre domare men det gick bra ändå. Efter typ 4-5 timmar började mina ben gör suuuuppeeeerrr ont :O de gör fortfarande ont :(( Men då blev jag iaf avbytt med Carro som stod i krubban. Vi stod i krubban i nån timme innan det var slut. Jag fick en liten flodhäst målad på handen idag :D Super söt. Vill kanske skaffa en till imorgon eller bara skaffa ett par tänder på den jag redan har ;P Ella blev också målad. Till en pumpa i hela ansiktet :P sötis <3
Bilder kommer imorgon ;) Glöm inte bort fototävlingen som avslutas på måndag! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0