Hästjakt i hagen...

Just nu är jag den tröttaste människan på denna jord... -.- Jag var ju stallvärdinna idag, allt gick bra utan en sak... Det var två st i sista storhästgruppen som inte fått häst. En person fick ta Kenta som vi precis skulle släppa ut. Sen skulle den andra ha Rafiki. Som redan var ute.... -.- Jag, Viktoria och Michelle började vår jakt efter Rafiki 10 minuter innan deras lektion började. Vi gick mot de senaste hästarna vi släppt ut bla Fanta, Käck, Troca, Brownie, Paloma, Pg, och Toy. När vi kom dit så var dom de ändå hästarna där. Vi chansade och gick på en liten stig och hoppades på att möta hästarna på vägen. Men nej, vi hittade dem inte. De hästarna vi träffat innan följde efter oss hela vägen tills de helt plötsligt satte av i full galopp. De var borta.... Vi kunde bara inte hitta dem i dimman -.- så typiskt att vi tappat bort dem. Men vi chansade igen och gick vidare. Vi hör ett svagt gnäggande och skyndar dit. Där står alla. På ett ställe jag aldrig vart förut. Visste verkligen inte att deras hade var sähär stor!! Vi såg inte vem som var vem av alla hästar. Vi såg knappt vilken färg dem hade. Alla bara: Åh där är Rafiki, Nej där är Rafiki nej vänta det är Fanta, Men där är han brevid Tip Top. Nej det är Chicco och Bailey... Vi chansade lite och gick rakt framåt. Helt plötsligt såg man klart! Det var som att ha dålig syn och sätta på sig ett par glasögon :P Vi såg Rafiki och fångade honom efter ett tag. När vi kommit en bit tbx så kommer Zimba gnäggande efter honom :P Sötisar <3 Men sen när vi kommit halvvägs tbx så fick vi släppa honom. De hade fixat en annan häst. Jahapp kul att vi gick flera kilometer för att hämta en häst som man sen måste släppa :P Lite jobbigt.. :P så nu är jag gaanska trött <3 Det har typ också kommit en ny ponny :D Tror jag iaf :P Om det inte är en privatponny. Men jag hörde några prata och det lät som det var en ridskoleponny iaf ;) Det jag fick med mig var att det var en connemara. Tror den var 7 år eller om det kanske var nån annan som var 7?? vet inte :p Vi säger att det är en c eller d ponnny connemara typ 7 år ;) <3 Super söt <33 Bilder kommer ;)



Rafiki, ingen av bilderna är från idag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0