Hoppning med Ludde

Idag så hoppade jag Ludde, han var snäll men fortfarande lika stel -.- Och såklart stark "/ Han hoppade inte, han skuttade över hinderna. Han blev stark och drog efter hindrerna. Vi började med att bara trava fram dem. Han var lite stakr men jag tänkte att det kanske blev bättre mot slutet. Sen började vi trava över bommar. Det var super läskigt tyckte Ludde :P När jag gick över så tittade han på dem jätte mkt och stötte i dem hela tiden. Malinb sa en gång när hon skulle rulla tillbaks dem: Måste bara fixa bommarna, vi har en skimmel ponny som flyttar på dem varje gång. Hehe :P Undra vilken ponny (a) Sen när vi började hoppa så hoppade vi först en kombination som han var lite tittig på i början. Han skuttade ju över så det blev lite jobbigare än om han bara hade hopat vanligt. Man ser tydligen inte att han hoppar så men man känner det ;P Sen skulle vi hoppa en oxer -.- Då gick han på sidan flera gånger och när han väl hoppade så skuttade han över och drog efter hindret. Vi skulle egentligen galoppera över några bommar efter oxern men det gick inte så bra... :p Han drog bara förbi. Men i slutet blev han fin och lydig. Synd att jag missar nästa gång "/ Det var inte hans dag idag :( Inte min heller :P Kom försent till första lektionen i skolan, sen gick det inge bra med Ludde heller"/ Efter jag ridit så skrittade vi ut en sväng. På vägen tbx så fick han tag i en stor gren och jag fick inte tag i den eftersom när jag böjde mig fram för att ta den vände han bara bort huvudet :P Men när jag försökte en gång så slängde han sitt huvud på mitt öga :( Är jätte röd där nu :'(
Imorgon blir det Tucke. Slutar skolan vid 4 och kommer hem vid 5. Mamma ska rida lektion klockan 5 så jag måste ta tåget som går halv 6 och kommer komma fram till stallet vid 6. Kul! -.- Kommer alltså hem vid 9-10. Taggad? Nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0