Hästarna <3

Fresia:
Jag och mamma gick och hämtade tjejerna. Vi tog massa morötter med oss och gav. Rendes kan ju vara lite vår att fånga och då behöver vi massa morötter men det gick faktiskt jätte bra och vi fick in henne direkt. Vi ställde dem i en varsin sjukhage och fixade dem. Mamma sa att bootsen var lite svåra att få av men omg de var ju omöjliga! Medans jag hade tagit av henne bootsen så hade mamma hunnit göra rätt mkt ;P Mamma fick sadla henne eftersom hon e rätt hög :P Men jag hoppade upp och och vi red först ett varv runt fältet och när jag började ta tyglarna och försöka jobba henne gick det super bra! Jag visste att det skulle gå sämre i traven men jag var nöjd över henne ändå :)) Sen gick vi till gräsvolten och red. När jag skulle tava gick det först helt åt helvete >:(( Men sen gick det bara bättre och bättre! Hon blev mjukare och tillslut fick jag en helt underbar känsla och hon var såå fin :D <3 Galoppen var helt underbar den med :D Ni vet när man bara kan sitta o inte behöver göra nått? När man bara behöver sitta still och trycka på lite med benen? Exakt så var det! Jag bara satt där och hon var fin! Vill typ köpa henne! Hennes trav är helt underbar! Synd bara att hon e lite stor men det gick ju ändå :D
Tuckmill:
Jag hämtade honom efter jag ridit Fresia. Jag borstade av honom och satte på ett shabrak med en resårgjord (stavning?) Jag skrittade upp till gula huset och tbx inte så lång runda men 25 minuter iaf eftersom han gick rätt långsamt :P Sötnos <3 Sen släppte jag direkt ut honom i hagen. Inatt kommer Tucke få komma in :D Han har ju stått ute 2 nätter nu. Han har ju gått på bete flera gånger förut men ändå mysigt att få komma in efter städningen :D
Marabou:
Vi tog in honom och duschade honom. Hans ögon rann jätte mkt eftersom han inte haft flughuvan på sig ute på betet. De andra hästarna bara river sönder den :P Han tyckte det var jätte skönt att bli duschad <3 Sen gick han in i boxen och myste med sin påse med hö som han bara inte överlever utan <3 Gulle <33


Bästa skorna när det är 30+ ute -.- Fresia hade ett sjukt fint pannband. 
                                                              Dock inte det jag red med.           

Jag och Fresan :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0