Markarbete

Har nyss varit i stallet. Jag och mamma skulle kolla lite på markarbetet och jag kanske skulle få rida Shani lite. Sanna som skulle rida Molle fick ont i magen när hon skulle rida så jag fick rida en stund. Hann inte rida så mycket dressyr och det var ett tag sen jag red honom så jag struntade i formen och körde på. Han drog när vi skulle över bommarna och samma sak när vi kom på ett par andra bommar i galopp som blev som studs men det gick bra. Sen hoppade Sanna upp och jag kollade på. Sen fick jag hoppa banan på Shani. Han drog han också. Men inte som Molle över hindret utan i mellan. Jag hann knappt svänga och han blev orolig när jag skulle hoppa studsen. Första gången tog han tag i bettet och följde långsidan, andra gången stog Nisse i mellan väggen och första hindret. Shani sprang på sidan och försökte trycka sig ut mellan Nisse och hindret. Tredje gången kändes det som han skulle hoppa men nej. Tvärstopp och en Hedda på marken. Det gick bra förutom att jag glömde att släppa hästen och sträckte armen lite. Jag har hört av alla hela tiden att så fort något händer ska man släppa hästen. Men jag hann inte ens tänka på det så jag höll kvar. Men förutom avramlingen så gick väll allting bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0