Mirella

Idag så följde jag med Hanna, Lisa och Carro till Mirella. Mamma körde mig dit och sen hittade vi inte så de kom och mötte oss :P Vi gick till stallet och Carro och Lisa hämtade Mirella i hagen medans jag och Hanna borstade på Simpan som stod i stallet, hon har fång så hon står inne helt själv hela dagarna :( Sen kom Lisa och Carro med Mirella och ställde henne i gången. Simpan nosade på Mirella och som vanligt brukar de ju skrika typ och de gjorde hon fast dubbelt så mkt som de brukar göra och sen så stegrade hon också och träffade typ Lisa med framhoven :/ Enligt Lisa gick det bra ^^ Men sen så fixade de klart henne och Lisa hoppade upp barbacka och skrittade runt vattenparken med Carro som gick brevid. Jag och Hanna gick direkt till volten och chillade. Efter ett tag kom Lisa och red ett tag. Jag fotade henne lite med hennes systemkamera. Sen när hon ridit klart fick vi andra rida i typ fem minuter var. Jag red sist av alla och hon var därför rätt svettig och jag hade shorts på mig. Lagom mysigt. När jag hoppade upp började jag trava nästan direkt och hon var jätte hård i munnen. Jag red lite i alla gångarter och det gick faktiskt rätt bra för att vara första gången. När vi var klara hoppade Lisa upp igen och red lite till och sen gick vi tillbaka till stallet. Vi fixade klart henne och släppte ut henne i hagen. Sen åkte vi hem. Imorgon så ska jag, Hanna, Lisa, Michelle och carro till veda och fota hästarna i sommarhagen och smörja lite träns ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0