Chanell

Idag red ju jag Chanell. Jag fick inte med mig nån som fotade men när jag red sen så fotade mamma mig lite :) Jag, mamma och Annika red upp till ladan först. Rendes hade en glappsko så vi kunde bara skritta men jag red på gräsvolten efter vi ridit till ladan. När vi ska till ladan måste vi gå förbi hingsten... 3 brunstiga ston brevid en hingst i hagen... men det gick bra <3

När jag sen red på utevolten red jag slälv medans mamma lämnade Rendes. Jag kunde knappt hålla i tyglarna utan att hon stannade. Jag och Chanell stog och bråkade säkert en halv timme -.- xP haha förlåt gumman <33 Men efter en halv timme kom mamma och hjälpte mig. Jag började trava på typ helt långa tyglar och kortade upp dem när hon bjöd. Då gick det mkt bättre. Sen när jag skulle fatta galopp så drog hon öronen bak, drog upp huvudet och stannade. Kul -.- Men när jag väl fått igång henne i galopp så gick det super i typ ett halvt varv men ändå :p¨När jag ridit klart tog vi in henne i stallet och duschade henne och släppte in henne i boxen. Imorgon ska jag och mamma först till täby och fixa pass och fixa en grej på mammas jobb och sen ska vi åka in till stan och shoppa lite :D Sen på tisdag ska vi till åland och kommer hem på torsdag. Kanske gör nått tidinställt inlägg eller så har vi internet där ingen aning :/ Pappa har kanke med sin dator med sitt internet ;) Här kommer iaf lite fler bilder från idag ;)



Jag vet att jag sitter dåligt på de flesta bilder och att jag ser skit ful ut men orkar inte bry mej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0