O´Malley

Idag har jag ridit Molle :)) När vi kom till stallet så stod han i hagen med alla andra. Jag och Carro tog in mina saker i skåpet och gick ut till höet. Vi packade höpåsarna och gick sen och mockade. Det gick så fort att mocka åt Molle så vi mockade åt Shani också :) Sen gick vi och hämtade dem. Carro tog Shani och jg tog Molle. Jag ställde Molle i spolspiltan och tog av honom täcket. Jag hämtade hans ryktlåda och började fixa honom och tog hans skydd och satte på dem. Carro sadlade och jag tränsade. Sen gick vi ner till gräsbanan och påvägen fotade Carro lite. Först började jag lite i skritt och sen i trav. I traven så drog han bara upp huvudet och sprang iväg -.- Men det gick bara bättre och bättre :) Han blev rädd för jätte mkt grejer och i galoppen gjorde han ett galoppombyte som jag inte var beredd på så att jag nästan red på Carro och var påväg att ramla av :P Men när jag hade ridit klart gick vi ett varv runt hagarna och när vi kom upp på vägen så blev han jätterädd för något och galopperade typ 100 meter och jag hade långa tyglar när han stack av :O Men jag fick tag i tyglarna och bromsade :P Han var extra mkt ponny om man jämför med de andra gångerna jag ridit honom. Carro ska ladda upp bildena när hon kommer hem och sen kanske skicka dem till mig, och sen kan jag ladda upp dem :/ så jag har ingen bild nu :(
Istället får ni en bild på Paloma <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0