Ridläger!!

Idag var fösrta dagen på lägret!! Jag cyklade hemmifrån vid typ halv 9 och när kom till stallet så var småbarnen där och fick sina hästar. Jag och jojjo satte oss i sofforna och sen kom Hanna, Lisa, Carro och Sofia och efetr ett tag kom Helena och Michelle. Sen fick vi våra hästar.
Helena:Bounty
Johanna:Plopp
Hanna:Jane
Sofia: Moa
Michelle: Trocadero
Såklart fick jag Brownie -.- Vi gick iaf upp till stallet och gjorde klart dem. Vi skrittade ner till utevolten och började rida. Brownie var som vanligt seg och dryg. Men jag fick fram honom mkt mer än sist. Han drog upp huvudet jätte mkt så jag tog en snodd efter ett tag och då började han att bli lite bättre. Imorgon sätter jag nog på snodden från början :P Efter vi ridit och fixat våra hästar gick vi ner och åt. När vi ätit klart så byggde vi som skulle hoppa banan. Det var typ 12 bommar på C volten och en 3 studs tror jag på A volten. När vi gjort klart banan fick vi våra hästar :)
Sofia:Moa
Johanna:Jane
Elvira:Plopp
Carro:Brownie
Lisa:Käck
Jag:Fanta
Jag blev jätte glad när jag fick Fanta :)) Det var länge sen jag hade henne och jag älskar den lilla busen <3 hehe lilla.... Men sen så bytte Jojjo och Elvira hästar så jojjo hade Plopp på båda lägrena. Men vi fixade klart hästarna och gick ner och hoppade upp. Fanta var rätt jobbig i början för att det låg nån rosa sak på läktaren så hon skyggade och hoppade iväg lite :P Sen när vi skulle börja gå över några bommar så stegrade hon bara, men när hon väl gick över var hon duktig. Sen galopperade vi över en liten pyramid av 3 bommar och då var hon jätte duktig :) Sen hoppade vi studsen och då var hon rätt snäll :)) Sen gick vi upp till stallet och fixade allt och åkte hem sen :)) Nu är jag taggad på hoppningen imorn :))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0