31 Oktober

För ett år sen vaknade jag upp super taggad till RSC hoppning 50cm. Red Killbarry Maureen. Samma ponny jag red igår. Vi tog oss runt felfria men det blev tyvärr ingen placering. Direkt efter RSC så blev Gustavsberg PC på Portello. Han svävade över hindrerna. C-ponnysarna hoppade ca 75 och D-ponnysarna hoppade 75-85. Portello var D-ponny och jag hade aldrig hoppat så högt förr. Jag var väldigt nervös. Inne på banan hoppade han som en ängel. Det var verkligen magiskt. Han hoppade så mjukt. På hinder nr 5 blev han lite seg och hindret var en oxer. Jag kände att han skulle vägra om jag inte använde spöt. Jag slog till honom lite på bogen. Han sparkade bakut och landade framför fel hinder. En oxer. Den stod dessutom fel håll. Han trodde såklart att han skulle hoppa det hindret. Så han hoppade. Jag var dessutom i obalans efter hans spark han rev hela hindret och vi blev uteslutna. Tyckte att det var jätte pinsamt att hoppa fel hinder, en oxer bakifrån och dessutom riva alla bommar och nära att landa på backen. Det var bara att åka hem och fira födelsedagen.

(Tur att man utvecklats)
(30/10) Nu ett år senare spenderar jag kvällen innan i stallet. Först PC dressyr och sedan hoppa Killbarry Maureen i PC hoppning. Efter PC är det spökkväll i stallet. Tror det är upp till 50 barn som kommer för att bli rädda för oss. Sedan dagen efter (idag), den 31/10 är jag i stallet nästan hela dagen. Åker hem vid lunch och kommer tillbaka vid 5 för att rida älskade Pretty Girl <3
 Älskade Veda.

Har spenderat min födelsedag två år i rad i stallet <3

Just nu är jag i stallet. Antingen sover jag som en sten eller så har de mindre barnen redan väckt oss. Gjorde ett tidinställt eftersom jag inte är hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0