Hästarna

Red både Marabou och Tucke idag. Red först Tucke. Han var väll helt okej. Lite springig men ändå helt okej. Inte lika bra som i tisdags. Han tog bra stöd på bettet men blev lite för mycket framåt. Gjorde nästan samma sak som i tisdags. Skänkelvikning, öppnor, slutur, framdelsvändningar m.m. Red bara 40 minuter så jag hann inte jobba på lika mycket. Han kanske hade blivit bättre om jag fortsatt en stund till ;)
Mamma tog ner Marabou till ridhuset medans jag travade ner Tucke. När jag var klar tog hon upp Tucke och jag satt upp på nästa häst. Lyxigt eller? ;D <3 Han blev rätt nervös när Tucke gick och han blev ensam i ridhuset så efter typ 5 minuter kastade han sig och stack till andra sidan ridhuset. Men jag satt kvar ;p Nära på att flyga av när han kastade sig faktiskt! Han hängde lite i bettet men då gick jag direkt in i öppna så blev det lite bättre. I galoppen blir han ju alltid lite hängig på bettet och såklart blev han det idag också. Fast han blir det för typ alla så jag kan ju inte göra speciellt mycket då "/ När jag travade ner honom blev han liite lång men han tog stöd och hängde INTE i bettet ;D <333 Brukar han alltid göra annars ;p <3
Tagga tävling imrogon ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0