Två år sen...

Det var två år sen jag började tävla. Har tävlar RSC i två år. Har tävlat PC i 1 år. Har tävlat Tuckmill i 2 år. När jag tävlade RSC första gången var jag 10 år. Tävlade Chicco i en LC:1 och fick 52%

När jag tävlade PC första gången var det borta match. Red en ponny som hette Portello. Han var alldedes för stor för mig. Men han hoppade ändå underbart. Jag var felfri tills femman. Han sparkade bakut och han hamnade framför fel hinder. Han hoppade istället en oxer bakifrån istället för ett vanligt rättuppstående. Han rev och jag jag höll på att flyga av. Blev då utesluten.

För två år sen kunde jag nästan igenting. Jag tyckte jag var jätte duktig men sanningen var att jag knappt kunde något alls. Jag hade dålig sits och hade ingen stadig hand alls. Jag satt och drömde istället för att rida och kämpa på som alla andra. Jag kunde sitta och tänka på nåt annat när ridläraren pratade.




Nu två år senare, rider jag mycket bättre. Det var vintern 2010 jag faktiskt lärde mig hur man red på riktigt! På hoppspecialen då jag hade Marre. Jag ville så gärna få hästen på tygeln och försökte med att prova mig fram. Tillslut gick det. Jag var inte stadig alls men hon gick helt okej iaf! Sen veckan efter provade jag samma sak på Tucke. Han reagerade på samma sätt som Marre och började sänka sig ner. Sen har jag bara utvecklats och blivit bättre och bättre.

Ursäkta schabraket!




(Att rida mer shorts är inte skönt alls! Speciellt med sadel, barbacka är ok ;P <3 )

Förlåt för att jag sitter lite konstigt men jag klappar honom på halsen ;P <3

image description

image descriptionimage description
Vet att hästen inte alltid är i sån fin form på alla bilder men det är stor skillnad på två år ;)

Ge aldrig upp hoppet om att bli bäst!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hedda, jag älskar när du gör sånna här inlägg, jag vill ha meraaaaaaaaa!!!! :D <3

2011-10-17 @ 21:50:24
URL: http://cagetown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0