Lilla Grå

Red Lilla Grå idag. Asså shit vilken häst! Så jäkla synd att hon inte är våran. typ. Vi köpte två hästar men bara en var rätt. Den andra, alltså Lilla Grå blev fel häst. Så jäkla synd. Hon är ju så fin!! Undrar när hon får åka hem... Vill verkligen rida henne igen. Asså hon är lätt nya favoriten. Bildbomb på den sötnosen kommer på söndag eller måndag. Fotar på söndag ;)
Iaf. När jag började rida så sa hon bara åt mig, hallå du gör fel! Ibland gjorde jag fel och ibland gjorde jag rätt. Som i skänkelvikningen. Hon kunde verkligen inte. Hon gick bra med fram men bak skiftade mellan på spåret, utanför spåret och innanför spåret. Allt blev bara fel. Så jag skippade det. Men i slutet blev det lite skänkelvikning. Hon var väldigt långsam så efter en halvtimme fick jag ett spö. Jag visste inte riktigt hur hon skulle reagera när hon fick spöt. Visste inte om nån hade ridit henne med spö förut, visste inte om hon skulle bli för het och racea när hon fick spöt, visste ingenting. När jag fick spöt så hoppade hon lite i början men det var bara att lätta i handen så gick det. I galoppen var hon grym. Speciellt höger <3 Ville inte fatta i vänster så då blev det lita spring ;P Hon blev jätte svettig och jag hatar verkligen att hon ska tillbaka igen. De borde bygga en till utebox och ha kvar henne. Stallet är ju fullt just nu... <3
Foto: Nicole Auld
Hoppas det var okej att jag lånade bilden ;)


Kommentarer
Postat av: fanny

SV: hej! oj det var mycket haha! jag rider på ridskola men de e lite mer än de oxå som vi bloggar om,, emelie på bloggen ska få egen häst snarast!

2011-10-21 @ 20:49:08
URL: http://ourweekday.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du måste skoja? Man måste vart blind för att inte se det...

2011-10-21 @ 22:12:55
URL: http://ponnyboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0