12. Min favoritgren

12. Denna var grymt lätt. Dressyr!
Jag älskade hoppning för bara nåt år sen. Men efter att ridskolan togs över av en ryttare som rider Grand Prix så ville man ju gärna själv rida Grand Prix. Men när de ridlärarna tog över så gillade jag fortfarande hoppning. Men det är ju så. Man gillar alltid hoppning bäst i början. Men sen så fick ju inte Tucke hoppa och Marabou ville inte hoppa så tillslut gick jag över till den mer lugna säkra sidan. Dressyrsidan. Det är inte så att jag hatar hoppning och det är inte tråkigt heller. Men jag gillar bara inte att hoppa över en massa hinder hela tiden. Visst jag tävlar hoppning och så men dressyr är roligare. Många säger att man bara sitter och styr. Men nej. Kanske i början men när man ridit i 5-6 år börjar man med roligare grejer och sätter krav på hästen. Just därför gillar jag dressyr. Om jag skulle välja något annat än dressyr att satsa på skulle det nog vara hoppning. Man behöver hoppa ibland så att man inte låser hjärnan helt. Precis som i skolan. Man behöver lov. xp.
Visst jag vet att hoppning inte heller är bara att åka runt och hoppa över hinder. Men när man hoppar låga höjder som 50-60 så kan man nästan bara det ;) Eller det är såklart inte heller att bara åka runt men det är lätt och man behöver inte fokusera lika mycket som i dressyr eller som om man hoppar 1m o upp. Ja men ni fattar iaf ;) <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0