När och varför jag började rida

När jag var typ 5-6 år började jag rida på ridskola. Jag gick innan på 4H dagiset då vi fick åka till 4H gården varje vecka. De hade även hästar där och ibland fick man rida. Jag älskade ju såklart redan då att rida. En gång så när vi skulle rida så hade jag redan ridit. Sen efter gick jag runt och kollade på hästarna. Då frågade en tjej om jag hade ridit redan och jag svarade ju såklart nej och fick rida igen. Jag började rida på Vallentuna Ridskola när jag var 5-6 år. Den första jag red var Wärnanäs Paloma. Gud vad jag älskade den ponnyn!

Jag började rida för att jag älskade hästar och vi bodde nära en ridskola. Mamma red när hon var liten och tog sedan upp ridningen igen under ungefär samma tid som jag började rida.
Sen 2008 skaffade vi våran egna häst. Marabou. Första gången jag satt på hans rygg höll jag på att flyga av... ;P Mer om det kommer ;) Sen för snart 3 år sen började jag rida Tucke. Och jag är fortfarande kvar på både Marabou, Tucke och Veda <3



Kommentarer
Postat av: stockholmriders

Vinn ett Dynamic schabrak 2011 från Schockemöhle.

Valfri modell ( dressyr eller alund ) samt valfri färg ( vit eller brun)

Reglerna är enkla, alla regler finner du i inlägget nedan.

http://stockholmriders.blogg.se/2011/october/bloggtavling-igen.html#comment

Vinnaren blir även länkad inför 300 läsare på våran blogg. Du får en extra röst om du komenterar vår frågestund ;)

För en extra röst, ställ även en fråga på vår frågestund!

http://stockholmriders.blogg.se/2011/october/fragestund.html#comment

2011-10-18 @ 17:44:17
URL: http://stockholmriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0