Saknat mig?

Söndag 30/10;
Åkte till veda vid 7 och hjälpte Hanna att knoppa. Hanna red grymt bra och vann på 67% ;D Grattis Hanna!!
(hoppning) Min framridning på Marre var rätt bra. Hon var mer taggad på dressyr än hoppning... Hon höll på att bocka av mig på framridningen en gång ;P
Inne på banan hoppade hon såklart soom en liten ängel <33 Höll på att göra en Portello men lyckades hoppa över rätt hinder iaf :)
På spökkvällen så var det grymt kul att skrämma barn. Jag och Hanna satt på fältet och darrade av skräck. Jag ramlade minst 10 gånger eftersom jag såg ingenting. Både med och utan masken ramlade jag. Skrapade upp knät en gång och tappade andan och slog i huvudet en gång... aj aj ... Vi somnade vid 2. Vi trodde vi skulle få sovmorgon till 10 men nej!

Alla 42 barn som sov över, 49 barn kom på spökkvällen. 
 Foto:Sofia Killander~Vrkusek.blogg.se
Måndag 31/10
Vaknade av att ett par barn satt och pratade med Michelle medans hon sov ;P <3 Sjukt gulliga men man tröttnar rätt fort... Tanken var att jag skulle hem vid 12 men vi stannade kvar i soffan och kollade på en massa filmer och snackade en massa med Michelle, Helena och Sofia. Sen så åkte vi till lindholmen för att dom skulle köpa mat och påvägen hem hämtade jag mina ridgrejer hemma hos mig. Helena blev dökär i mina kaniner, haha!! Sen så chillade vi lite sen så skulle jag rida. Skulle rida Pg igen och sen direkt efter skulle jag rida Twist.
Pretty Girl:
Hon var super mycket bättre än förra veckan. Nu var hon mer framåt och tog stöd på ytter. Sjukt nöjd över bebisen <3 Vi jobbade lite självständigt så inte så mycket att skriva om vad vi gjorde men hon var fin :) Gjorde lite öppnor och slutor då hon jobbade på fint :)

Twist:
Twirran har ju stått här snart ett år men i våras fick hon en spark på mulen och behövde sy i läppen och krossade två tänder så hon började gå lektioner ett halvår senare alltså i höstas. Eftersom hon bara är 5 så har bara de bästa ryttarna fått rida henne. Alltså blev jag rätt fötvånad när jag fick reda på att jag skulle rida henne. Men hon är väldigt stark i vänster varv. Träningsvärk imorgon? Hennes galopp var väldigt studsig och hon gillade inte att fatta galopp. Men hon är ju bara 5 så jag är nöjd. Dessutom var det första gången jag red henne ;)

Twist och Toy när de precis kommit


Kommentarer
Postat av: felicia

Jättefin blogg! :D

2011-11-01 @ 09:52:28
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0