SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN!

Blev inte så många frågor denna gång, får ha en ny rätt snart igen ;)

Hur lång är du?
160 ;)
Hur mycket väger du? 45
Hur hög är Marabou? 170 tror jag..
Hur mycket väger Marabou? 600kg
Hur hög är Tucke? 143 cm
Hur mycket väger Tucke? 350 eller nåt sånt tror jag :)

1. Vem tycker du att du rider bäst på Veda? :) Vet faktiskt inte... Tyckte att det gick väldigt bra på Lilla Grå men jag vet faktiskt inte. Colleen kankse. Ja, det blir nog Lilla Grå och Colleen ;)
2. Vad tkr du om min blogg? xd Ja men du måste uppdatera mer!! Du uppdaterar för sällan. Många intressanta inlägg. Gör tidinställda ;)
3. Vad tkr du om min andra blogg(ponnyboken) ? xd xd Den har bättre uppdatering men den var bättre precis när ni skapade den än nu. Uppdatera mer där me ;)
4. Vem är din favorithäst på Veda? Typ Fanta, Yrsa och Lilla Grå typ <3
5. Vad är den bästa och sämsta procent du fått på dressyrtävling? 50,1 % Brownie...
6. Vad är den bästa och sämsta poäng du fått i hopptävling? Brukar inte kolla så mycket på de eftersom det alltid är olika många hinder. Men jag vet faktiskt inte. Brukar alltid gå så bra för mig i hoppning.

Hur gamla är dina hästar? Marabou är 11 och Tuckmill är 22 :)
Hur kommer du till stallet? Till Veda åker jag bil eller cyklar och till Thorsholma åker jag bil eller tar tåget :)
Vad heter dina bästa kompisar? Hanna, Lisa och Carro :) Har också några superfina kompisar i min klass men jag känner dessa cheyer bättre <3
Har du något mer djur än häst och kanin? Nepp, hade fiskar förut men de dog... På julafton dessutom...
Hur gammal är du? 12, fast ja blir 13 nästa vecka ;)
När fyller du år? Nästa vecka ;P haha 31 oktober ;)
Vart bor du? Vallentuna i Stockholm
Vilken skola går du på? Näsbydalskolan i Täby
Vem är din idol inom ridningen? Adelinde Cornelissen. Har sett henne flera gånger på küren i globen. Vi ska ju se den i år också och det kan ju inte bli någon kür utan Parzival så det blir väll säkert nån film då också ;)
Hur ofta rider du? 3-5 ggr i veckan ;)
Vad är det högsta program du ridit? LB:1
Vad är det högsta du hoppat? 90 tror jag ;)
Hoppning/Dressyr? Dressyr ;)
Vad är det högsta du hoppat med Marabou eller Tuckmill? Marabou-60 tror jag, Tucke-Han får ju inte hoppa efter han var halt i båda fram för några år sen. Så Tucke- 0cm xp

Högsta %? 63% Det har alltid gått sjukt dåligt för mig på dressyrtävlingar och det är bara under ett halv år jag börjat få över 60 så för mig är 63 rätt bra :)
Högsta poäng hoppning (Stil) Eftersom jag fokuserar mer på dressyren brukar jag inte tänka så mycket på poängen när jag tävlar hoppning. Men det är ju ofta olika många hinder så en gång kanske 80 poäng är jätte dåligt medans andra gången är 80 sjukt bra och man vinner på det. Ja ni fattar...
Snabbast tid hoppning? Samma sak här. Det är ju alltid olika många hinder men jag tror min bästa tid är 17 sek. (Omhoppningen)
Ska du gå på någon bloggträff i år? Jag kankse ska gå på ponilovers bloggträff i globen men vi får se ;)
Har du gått på någon bloggträtt i år? Nope, det är ju inte så många stora hästbloggare som bor i stockholm så det är ju lite svårt att ta sig till Göteborg får att gå på en bloggträff
Favorit affär (häst) ? My One, hööks, horse
Favorit affär (du) ? Hollister! Bästa ever!!!!! <3333
Hur länge har du haft egen häst? Sen våren 2008, började rida Tucke hösten 2009 (Tror jag...)

Hoppning/Dressyr? Dressyr!
Vilka bloggar läser du? Nellieberntsson, lizt, cagetown, ponnyboken, ponnysanning, dressyrfjollorna, ponilovers, vrkusek och onemoretiime. Hehe rätt många ;P Läser ibland också dressyrmupparna och teamsl men jag älskar att läsa bloggar, se alla andras problem med deras hästar o så :) Läser också de bloggar jag får kommentarer av. Vissa kikar jag in på igen och vissa så bara kollar jag just den gången och lämnar en kommentar om de trågat nåt ;)
Hur många rosetter har du? 20 eller nåt sånt...
Hur många gånger har du tävlat Tuckmill? 6-7 gånger tror jag, brukar inte räkna...
Vem är din idol inom ridsporten? Adelinde Cornelissen tror jag, sjukt duktig ryttare, annars har jag en annan riktig förebild också, Vallentuna Ridskolas egna Malin Hamilton xP Sjukt duktig ryttare som tävlar Grand Prix på fina Fleetwood. Håll utkik efter henne på stora tävlingar !!
Har du haft några bloggar innan denna? Ja ganska många....
Isåfall vad heter dem? heddaaspheim.blogg.se, heddisch.blogg.se, heddz.blogg.se, elefanttandborsten.blogg.se har haft några fler också fast jag kommer inte ihåg dem....

1. Vad har du för mobil? Xperia X10 mini pro
2. Är den bra? Nej, laggar hela tiden... -.-
3. Vad har du för dator? Emachines
4. Är den bra? Nej, laggar också hela tiden, dessutom har min fått ett virus så att den laggar 100x mer än när jag köpte den -.-
5. Har du ipad? Nej
6. Vill du vara med i Ponnyakuten? Varför skulle jag vilja det? Visst det skulle vara kul att få rida för bra tränare där och få göra allt de andra som varit med gjort. Men jag skulle aldrig söka om jag inte hade ett problem. Visst nu har min häst ett litet problem. Han vill inte hoppa. Men han är dressyrhäst så det spelar ingen roll. Så nej, jag vill inte vara med i Ponnyakuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0