Tävling @ Veda

Tävling på Plopp idag. Startnummer 3 i LB:1. När jag red fram så var han vissa stunder underbar och vissa stunder helt förj*vlig! Han drog iväg och blev jättestark. Och ibland jobbade han på bra och gick i fin och stadig form. Han vill ju gärna trycka sig ut mot väggen och där staketet var tryckte han extra mycket. En gång fick jag nog och slog honom med spöt för att han inte lyssnade på skänkeln när jag tryckte in honom på spåret igen. Den gången reste han sig och jag trodde han skulle landa på själva staketet men han landade istället inne på banan och hoppade då också över med bakbenen. Tappade stigbygeln och höll nästan på att trilla av. Han stack iväg i galopp men jag drog honom runt innenskänkeln och han bröt av till skritt. De öppnade staketet och jag travade ut. Som tur var förstörde jag inget för ryttaren :) Men när det var våran tur så var han rätt fin. När han gjorde halt så snurrade han runt och ställde sig jätte konstigt, nästan åt andra hållet. I serpentinen så bröt han av men det såg inte domaren.... :) I mellanskritten var han sjukt fin fram till X. I mellantraven så blev det en rätt öppen form. Där tog han ett par trav steg... "/ Sen så glömde jag bort att det var 15 meters volter eftersom jag ridit LC de senaste gångerna och trodde att det var 20 meters volter. Så nästan ute vid spåret så drog jag runt honom och gjorde typ en 17 meters fyrkant... ;P Men det såg inte domaren heller... I andra galoppen bröt han av en gång. Men annars var det bra :) Slutade på en andraplats med 63,1% Gissa vad jag fått om jag inte hade några missar? ;O

Kanske kommer fler bilder sen ;)


Kommentarer
Postat av: NellieB

sv. alla har sagt att 2an är bättre än 1an. Men jag tyckte 1an var bättre. Men d e as läskiga.

2011-10-23 @ 21:19:06
URL: http://nellieberntsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0