Tuckmill

Asså åå sämst uppdatering!! Kom hem vid 5 och drog direkt till stallet kom hem vid 9 -.- Aja dagen började sämst! Vi stog och väntade på tåget en timme, sen kom Saras mamma och hämtade oss. Kom en halv timme sent till biologiprovet -.- Skills man har eller?!!


Aja, kanske ska skriva om ridningen istället? Jag började med att trava fram på halvlånga tyglar. Sen började jag plocka upp honom i skritt och gjorde skänkelvikning och försökte göra lite öppnor som han inte tyckte var kul alls, som vanligt alltså! <3 Sen gjorde jag samma sak i trav och från att jag flyttade undan fattade jag galopp och han var hur mjuk som helst. Så jag körde på med lite travarbete och galopparbete. Försökte göra några enkla byten men det blev bara korsgalopp så jag struntade i det och red förvänd galopp bara.( Eller rätt galopp också men inga byten ;P ) Han var iaf sjukt mjuk och väldigt framåt. Han blev super svettig och när jag kom upp till stallet så höll han på att bråka i boxen. Han bråkade redan nere i ridhuset men inte lika mkt. Jag tog av tränset och sen sadeln. När jag precis fått av sadeln och täcket så lägger han sig ner och rullar -.- Flera gånger också. Då kändes det lite fel att han rullade sig många gånger. Men det var ingen fara. Vi trodde det var lindorna som han ville få av lite när han rullade sig eftersom han slutade när jag tog av dem. Men man vat ju aldrig ;P <3 Han var iaf superfin när jag red.
Allt gick fel på marken men på hästryggen blev allt bra igen <3
Haha <33 Imorgon har jag inget planerat så lite mer uppdatering blir det nog då!


Eftersom jag bloggar från min dator nu kan jag inte lägga upp några bilder så ni får vänta tills imorgon "/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0